Φάρσαλα και κυκλοφοριακό, αυτό το “αιώνιο” πρόβλημα (Photos)
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν αποτελεί χαρακτηριστικό μόνο των μεγάλων πόλεων αλλά έχει μεταφερθεί και στις μικρές επαρχιακές πόλεις, όπως είναι τα Φάρσαλα.
Στα Φάρσαλα, το κυκλοφοριακό αποτελεί μείζον πρόβλημα για την πόλη και αυτό οφείλεται στην αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων, στην αλόγιστη χρήση τους και στην άναρχη πολεοδομική συγκρότηση της πόλης.
Παρά τα μέτρα και ημίμετρα που έχουν ληφθεί το πρόβλημα παραμένει μεγάλο.
Πολλά αυτοκίνητα διέρχονται καθημερινά από το κέντρο της πόλης και όλοι προσπαθούν να βρουν μία θέση στάθμευσης στους γύρω από το κέντρο δρόμους.
Οι “ελεύθερες” θέσεις στάθμευσης έχουν μειωθεί μετά τις διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων και την κατασκευή των πεζοδρόμων και παρατηρείται σε καθημερινή βάση, παρά την συνεχή αστυνόμευση, διπλοπαρκαρίσματα, κατάληψη, πεζοδρομίων και πεζοδρόμων αφού εκτός των άλλων υπάρχει και έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής.
Υπάρχουν δυο ιδιωτικά πάρκινγκ στο κέντρο των Φαρσάλων στα οποία μπορούν να σταθμεύσουν αρκετά αυτοκίνητα και αρκετοί συμπολίτες μας καθημερινά σταθμεύουν εκεί τα οχήματά τους, όμως αυτό δεν μοιάζει να είναι αρκετό.
Πλέον οι πεζόδρομοι της πόλης ειδικότερα στο κέντρο χρησιμοποιούνται ως χώροι στάθμευσης all the time.
Τα προβλήματα γίνονται μεγαλύτερα κυρίως σε ώρες αιχμής αφού η κυκλοφορία, επιβαρύνεται από τα μεγάλα φορτηγά του δικτύου διανομής και προμήθειας εμπορευμάτων των καταστημάτων, σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
Λύση στο κυκλοφοριακό μπορεί να αναζητηθεί μέσω της ολοκληρωμένης μελέτης Μάρη η οποία εκπονήθηκε με έξοδα του Δήμου Φαρσάλων, επί θητείας της κ. Μαρίας Ίφου αλλά ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί και αφορά όλο το κυκλοφοριακό σχέδιο της πόλεως.
Ο κ. Μάρης είναι ένας εκ των κορυφαίων συγκοινωνιολόγων της Ελλάδος με “κορωνίδα” του την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας (Πλάκα, Θησείο, Μοναστηράκι, Ακρόπολη, Παρθενώνας κλπ).
Υπάρχει βέβαια και η άλλη λύση να αλλάξουμε συμπεριφορά, να αφήσουμε το αυτοκίνητο και να πάρουμε το ποδήλατο ή να περπατάμε, μιας και οι αποστάσεις ειδικά όσων κατοικούν εντός της πόλης και κινούνται σε αυτή είναι μηδαμινές.
Έτσι εκτός του κυκλοφοριακού, προστατεύουμε το περιβάλλον και την υγεία μας.