Front PageΓενικές ΕιδήσειςΦάρσαλα

Γεώργιος Πιτσάβας: “Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης των δυσκολιών είναι η αγάπη στον τόπο μας και ο εναρμονισμός στην νέα εποχή”

Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιχειρηματικού Συλλόγου Φαρσάλων κ. Γεώργιος Πιτσάβας μίλησε για όλα στον “Πρώτο Τύπο”.

Μας ανέλυσε τα κίνητρα του για την ενασχόλησή του με τον Εμπορικό Σύλλογο, την εικόνα του για τους καταστηματάρχες της πόλης, τα δεδομένα που κινήθηκε η αγορά το διάστημα των εορτών. τους στόχους που έχει ο Εμπορικός Σύλλογος και πολλά πολλά ακόμη.

Π.Τ.: Ποια ήταν τα κίνητρα που σας έκαναν να ασχοληθείτε πιο ενεργά με τον Εμπορικό Επιχειρηματικό Σύλλογο Επαρχίας Φαρσάλων;

Γ.Π.:  “Η ενασχόλησή μου ξεκίνησε το 2011 μετά από πρόταση συναδέλφων και φίλων , βάζοντας υποψηφιότητα στις εκλογές του συλλόγου. Το  κίνητρο ήταν ότι θα ήμουν μέλος μιας νέας ομάδας ανθρώπων με καινούριες ιδέες  και ίδιες ανησυχίες, που θα πρόσφεραν με τον δικό τους τρόπο και λόγο στον σύλλογο και γενικότερα στην πόλη μας.”

Π.Τ.: Ποια είναι η δική σας εικόνα για τα καταστήματα και τους καταστηματάρχες της Επαρχίας Φαρσάλων και πως βιώνουν την δύσκολη καθημερινότητα; Και πότε υπήρξε η μεγαλύτερη πτώση στην αγορά των Φαρσάλων;

Γ.Π.:  “Τα τελευταία χρόνια (ιδιαίτερα την τελευταία πενταετία το φαινόμενο είναι πιο έντονο) πιστεύω η εικόνα δεν είναι καλή. Η καθημερινότητα δύσκολη, τα έσοδα των περισσοτέρων επιχειρήσεων όπως και σε όλη την χώρα είναι σε φθίνουσα πορεία, με αποτέλεσμα  να μην μπορούν να ανταποκριθούν  στις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις, ΕΦΚΑ, Φόρος Εισοδήματος, Ενοίκιο, ΔΕΗ. Αυτό πιστεύω άρχισε πολύ πιο πριν και δεν ήταν εύκολα ορατό για την επαρχία μας, ίσως και πριν από το 2009 που θεωρείται  έτος αρχής της κρίσης στην χώρα μας.

Αυτό που αναφέρω βεβαιώνεται και από τα στατιστικά στοιχεία των ειδικών που ασχολούνται με τα οικονομικά των επιχειρήσεων της επαρχίας μας (Λογιστές , Οικονομολόγοι).

Θα πρέπει να εστιάσουμε στους λόγους που έγινε αυτό, να τους αναλύσουμε να βρούμε λύσεις και να προσπαθήσουμε να το ξεπεράσουμε.

Οι λόγοι  είναι πολλοί, μπορούμε ενδεικτικά να αναφέρουμε: Μείωση θέσεων εργασίας σε διάφορες επιχειρήσεις ιδιωτικές ή δημόσιες (λιγότερες κατά 1000 περίπου από την προηγούμενη δεκαπενταετία), η δημιουργία πολυκαταστημάτων στην πόλη ή σε όμορες πόλεις, η τάση των καταναλωτών να κάνουν τις αγορές τους σε άλλες πόλεις, και οι ηλεκτρονικές αγορές οι οποίες την τελευταία δεκαετία κερδίζουν όλο και περισσότερο από το σύνολο των πωλήσεων.

Τρόποι αντιμετώπισης υπάρχουν. Θα πρέπει να αγαπήσουμε τον τόπο μας , να είμαστε αισιόδοξοι, να αλλάξουμε την νοοτροπία μας και να εναρμονιστούμε στα νέα δεδομένα του εμπορίου, να προσφέρουμε  την καλύτερη ποιότητα και την καλύτερη τιμή, να εντάξουμε στην επιχείρησή μας τις νέες τεχνολογίες για να κερδίσουμε την αγοραστική δύναμη των νέων της επαρχίας, και να επικοινωνούμε άμεσα με τους καταναλωτές. Επίσης να προβάλουμε τα τοπικά μας προϊόντα και να εκμεταλλευτούμε τα δύο εμπορικά ονόματα (Brand Names) που διαθέτουμε «Χαλβάς Φαρσάλων» και «Μυθικός Αχιλλέας», ώστε να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα  και  να εντάξουμε τον τόπο μας στον τουριστικό χάρτη σαν αρχαιολογικό προορισμό.”

Π.Τ.:  Σε ποιο διάστημα του χρόνου καταγράφεται η μεγαλύτερη άνοδος και σε ποιο η μεγαλύτερη πτώση στην αγορά;

Γ.Π.:  “Οι περίοδοι με την μεγαλύτερη άνοδο πλέον όπως και στην υπόλοιπη χώρα είναι οι ημέρες πριν και κατά την διάρκεια των μεγάλων εορτών,  Χριστούγεννα και Πάσχα όπως επίσης και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων. Το υπόλοιπο χρονικό διάστημα η αγορά είναι σε ύφεση.”

Π.Τ.:  Συγκριτικά με άλλες πόλεις και περιοχές του ίδιου βεληνεκούς με τα Φάρσαλα σε τι επίπεδο θεωρείτε ότι βρίσκεται η αγορά μας;

Γ.Π.:. “Αν συγκρίνουμε την αγορά της πόλης μας με άλλες πόλεις του νομού μας, ίδιου πληθυσμιακού μεγέθους, πιστεύω σε κάποιους τομείς υπερτερούμε και σε κάποιους άλλους υστερούμαι. Οι  τομείς που υστερούμε περισσότερο είναι: Πρώτον δεν υπάρχουν στην πόλη μας αρκετές επιχειρήσεις που κάνουν εξαγωγές. Αυτό δεν περιορίζει την δυνατότητα της τοπικής μας κοινωνίας μόνο στο επίπεδο της οικονομικής συναλλαγής, αλλά τα οφέλη είναι σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα, όπως δημιουργία θέσεων εργασίας, ανταγωνιστικότητα, διαφήμιση της πόλης, εισαγωγή ιδεών , εμπειριών, τεχνογνωσίας και άλλα. Δεύτερον κατά την γνώμη μου δεν είμαστε τοπικιστές όσο θα έπρεπε. Πιστεύω ότι με συλλογικότητα και αγάπη για τον τόπο μας, μπορούμε να την αναδείξουμε προς κάθε κατεύθυνση.” 

Π.Τ.:  Ο Εμπορικός Σύλλογος δραστηριοποιείται συνεχώς όλο και περισσότερο (Λευκή Νύχτα, χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις κ.α.) με στόχο την ενδυνάμωση της τοπικής αγοράς

Υπάρχουν στα σχέδια σας και άλλου τέτοιου είδους δραστηριότητες;

Γ.Π.:  “Προσπαθούμε να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε  εκδηλώσεις που βοηθούν και δυναμώνουν την τοπική αγορά. Θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε φέτος και κάποιες νέες  δραστηριότητες (σεμινάρια, διαλέξεις) που θα έχουν στόχο την ενημέρωση και εκπαίδευση των μελών  μας στα νέα δεδομένα και τάσεις του εμπορίου. Σ’ αυτές τις δραστηριότητες όπως και σε όλες τις εκδηλώσεις θέλουμε την συμμετοχή όλων των εμπόρων & επιχειρηματιών.”

Π.Τ.:  Είδαμε πρόσφατα την προσφορά σας στο «Πιάτο του Φτωχού», θα θέλαμε να μας αναφέρετε και τις κοινωνικές δράσεις του Συλλόγου, ο οποίος είναι συνεχώς δίπλα στους απόρους της Επαρχίας μας.

Γ.Π.:  “Προσπαθούμε να είμαστε πάντα κοντά στους συνανθρώπους μας, που χρειάζονται βοήθεια είτε υλικά, είτε ηθικά όσο αυτό είναι εφικτό.”

Π.Τ.:  Συγκριτικά με τις άλλες χρονιές η φετινή εορταστική περίοδος σε τι επίπεδο θα την χαρακτηρίζατε;

Γ.Π.:  “Ο χριστουγεννιάτικος τζίρος ήταν χαμηλότερος κατά 10% έως 30% για τις περισσότερες  επιχειρήσεις  σε σύγκριση με το 2017. Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση, ενώ αυτός των τροφίμων ποτών είχε τις μικρότερες απώλειες. Η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα ,  ενώ λιγότερο καλύτερη, η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.”

Π.Τ.: Θα θέλαμε να δώσετε την δική σας ευχή για το νέο έτος που διανύουμε.

Γ.Π.: “Θέλω να ευχηθώ σε όλους υγεία, αισιοδοξία, δημιουργικότητα, και να είναι το ξεκίνημα του 2019 αφετηρία μίας δημιουργικής εποχής.

Ευχαριστώ πολύ”

Back to top button
Close
Close