Στα χέρια της Περιφέρειας η μελέτη του πολύπαθου δρόμου Λάρισας- Φαρσάλων
Αποφασιστικότητα ώστε να βγει από το τέλμα ο στοιχειωμένος δρόμος Λάρισας – Φαρσάλων δείχνει η Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Όπως ανακοίνωσε το πρωί της Παρασκευής ο περιφερειάρχης κ. Κώστας Αγοραστός, υπεγράφη στην Αθήνα μεταξύ του ιδίου και του υπουργού Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή, η παραχώρηση στην Περιφέρεια Θεσσαλίας της μελέτης του δρόμου Λάρισας – Φαρσάλων. Μία μελέτη που παρέμενε στα συρτάρια του υπουργείου από το 2008, εδώ και 12 χρόνια και δεν έλεγε να ολοκληρωθεί.
Η χρηματοδότηση της μελέτης θα εξακολουθεί να βαρύνει τις πιστώσεις του υπουργείου Υποδομών.
Την παραχώρηση του έργου είχε υποσχεθεί από το βήμα αναπτυξιακού συνεδρίου στη Λάρισα στις αρχές του χρόνου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και όντως μέσα σε έξι μήνες η ευθύνη υλοποίησης άλλαξε χέρια.
Δημοπράτηση ωρίμανσης του έργου
Ταυτόχρονα τον Ιούνιο από την Περιφέρεια δημοπρατήθηκε η ολοκλήρωση της μελέτης του άξονα Λάρισα-Φάρσαλα, προϋπολογισμού 1.468.209 ευρώ που αφορά το τμήμα από την παράκαμψη Νίκαιας στο ύψος των Νέων Καρυών μέχρι τα Φάρσαλα.
Με την ολοκλήρωσή της αναμένεται να δώσει στην Περιφέρεια την πλήρη εικόνα των παρεμβάσεων που απαιτούνται στον οδικό άξονα Λάρισα-Φάρσαλα, με τη δημιουργία παράπλευρου δικτύου κυκλοφορίας, κυκλικών κόμβων και άλλων συμπληρωματικών έργων.
Ήδη σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο της κατασκευής δυο κυκλικών κόμβων σε Φάρσαλα και Λάρισα, ενώ δημοπρατείται μελέτη ύψους 350.000 για το τμήμα από τον ισόπεδο κόμβο της νότιας παράκαμψης Λάρισας (κατάστημα Βιοκαρπέτ) έως την αρχή της παράκαμψης της Νίκαιας, με την οποία ολοκληρώνεται η μελέτη που έχει αφετηρία την παράκαμψη Νίκαιας και τέλος τον υφιστάμενο κόμβο συμβολής της με την παράκαμψη Φαρσάλων.
Πριν από λίγες μέρες, στις 3 Ιουλίου η Περιφέρεια Θεσσαλίας έδωσε στην κυκλοφορία ένα τμήμα του άξονα Λάρισας-Φαρσάλων μήκους 5,5χλμ από το ύψος των Χαλκιάδων μέχρι και την διασταύρωση της οδού με την παλιά σιδηροδρομική γραμμή.
Το έργο αφορούσε παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε συνολικό μήκος 5,5 χιλιομέτρων, με νέα ασφαλτόστρωση, διαγράμμιση, καθαρισμό ερεισμάτων, έργα απορροής ομβρίων και κατακόρυφη σήμανση.
«Από εδώ και πέρα, εξήγησε ο κ. Αγοραστός, από τη στιγμή που ήρθε η αρμοδιότητα της εκπόνησης της μελέτης στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, κάναμε κινήσεις. Πρώτη κίνηση ήταν να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο. Γι’ αυτό έχει ήδη δημοπρατηθεί πρόσθετη μελέτη για την ωρίμανση, την ολοκλήρωση και τις συμπληρωματικές μελέτες που χρειάζονταν για το έργο ώστε να είναι έτοιμο προς ένταξη σε χρηματοδοτικό εργαλείο και για τα τεύχη δημοπράτησης».
Πρόκειται για μία μελέτη ύψους 1,4 εκ. ευρώ για το δρόμο Νίκαια – Φάρσαλα και άλλη μία μελέτη από τον κυκλικό κόμβο της ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ μέχρι την είσοδο της Νίκαιας, προϋπολογισμού ύψους 370.000 ευρώ.